Tuesday, July 27, 2010

Skandal Pegawai Kewangan Negeri - Siri 3


Kepada sesiapa yang belum begitu mengenali Dato Arif, di sini kami paparkan sedikit pengenalan mengenai beliau sebelum kita meneruskan siri pendedahan skandal beliau selanjutnya.

Nama penuh beliau ialah Mohd Arif Abdul Rahman. Memulakan pekerjaan beliau disektor perkhidmatan awam pada tahun 1980 sebagai pegawai tadbir diplomatik. Kemudian ditugaskan ke Jabatan Perdana Menteri sebagai Penolong Pengarah di Unit Penyelarasan Perlaksanaan. Setelah 10 tahun berkhidmat di JPM, beliau ditempatkan di Unit Perancang Ekonomi Negeri Selangor sebagai Ketua Penolong Setiausaha di unit penswastaan dan setinggan.

Dato Arif kemudiannya menjadi Ketua Penolong Setiausaha Kementerian Kewangan salama 7tahun sebelum kembali dipindahkan ke negeri Selangor sebagai Ketua Penolong Pengarah yang menjaga bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Latihan dan Biasiswa.

Pada 2003 beliau menggantikan tempat Dato Abdul Karim Munisar sebagai YDP Majlis Perbandaran Sepang(MPSP). Setelah dua tahun di MPSP beliau kemudiannya dipindahkan ke Majlis Perbandaran Subang Jaya menggantikan tempat Datuk Abdul Hakim Borhan sebagai Yang DiPertua.

Sekarang jawatan yang sedang dinikmati oleh beliau adalah PEGAWAI KEWANGAN NEGERI SELANGOR (PWN). Dan khabarnya sekarang ini, beliau sedang berusaha keras dan melobi sakan untuk mendapatkan jawatan SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI SELANGOR yang akan dikosongkan oleh Dato Ramli Mahmud yang akan bersara pada bila-bila masa.

Seterusnya kita melihat sedikit mengenai perwatakan dan personaliti beliau.
Mukanya agak manis berkulit gelap bermisai tebal laksana hero filem tamil. Sangat suka senyum terutamanya kepada kaum hawa. Suka berjenaka tetapi agak sensitif. Sangat suka menyanyi dan berkaraoke. Tapi tidak suka berceramah atau berpidato kerana beliau adalah seorang yang gagap.

Mempunyai citarasa yang sangat tinggi. Sangat suka membazir terutamanya untuk membeli barang-barang berjenama.(Rahsia bagaimana pegawai tinggi kerajaan seperti beliau boleh mendapat duit yang begitu banyak setiap bulan akan kita dedahkan selepas ini).

Tersangat suka main golf hingga boleh di katakan padang golf adalah rumah bini no. 2 beliau. Sangat pandai bermuka-muka. Tetapi sayangnya tidak berapa suka solat dan amat jarang pergi ke masjid.

Dato Arif juga adalah seorang ahli UMNO yang begitu rapat dengan mantan MB Selangor Dato Seri Khir Toyo sehingga sekarang. Beliau begitu kecewa apabila UMNO/BN kalah di Selangor. Beliaulah yang begitu setia menemani Khir Toyo di pejabat UMNO pada malam keputusan pilihanraya diumumkan (8 Mac, 2008) sehinggalah ke awal pagi.

Jadi, melihat kepada sejarah beliau dan kuasa yang beliau ada di negeri Selangor di campur dengan perwatakan dan persenolati yang disebutkan tadi, bayangkanlah apa yang beliau boleh dan berupaya untuk lakukan di negeri ini.

Kami akan dedahkan lagi apa yang Dato Arif telah lakukan supaya rakyat Selangor dan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Selangor sedar siapa sebenarnya Dato Arif supaya kita tidak berterusan membela biawak hidup yang boleh menggugat imej kerajaan negeri Selangor.

No comments:

Post a Comment